نسخه iOS 14.6 برای گوشی آیفون منتشر شد

اپل نسخه iOS 14.6 برای گوشی آیفون را منتشر کرد. هرچند این به روز رسانی برای آی او اس تغییرات زیادی نسبت به آخرین به روزرسانی ها ندارد اما افزودن چند قابلیت به آن را می توان از بهبود های نسخه جدید iOS ذکر کرد. این آپدیت برای گوشی های آیفون ۶ اس و مدل های بال

اتر عرضه شد. این نسخه و قابلیت های آن پیش تر در رویداد ماه آپریل اپل معرفی شده بودند.

کاربران آیفون می توانند برای نصب این به ‌روزرسانی جدید در آیفون به قسمت Settings بروند و بعد از انتخاب General گزینه Software Updateرا انتخاب  و این به ‌روزرسانی جدیدرا بر روی آیفون خود نصب  کنند.

بعد از هر دوره آپدیت جدید نسخه آی یو اس، اپل باگ های هر نسخه را در ورژن هایی اصلاح می کند و آن را برای کاربران خود عرضه می دارد.

ویژگی های نسخه آی یو اس ۱۴٫۶

یکی از قابلیت ‌های جدید اضافه شده به این نسخه از سیستم عامل iOS پشتیبانی از Apple Card Family است. این قابلیت جدید به خانواده ‌ها این اجازه را خواهد داد تا همه اعضا از یک اپل کارت استفاده کنند. همچنین این قابلیت این امکان را برای خانواده‌ ها ایجاد می کند تا خرید‌های انجام شده با کارت اپل را ببینند و هزینه ‌های انجام شده توسط هر یک از اعضا را مدیریت کنند. قابلیت جدید در آی یو اس به خانواده ‌ها اجازه می ‌دهد تا اپل کارت خود را با فرزندانشان هم به اشتراک بگذارند و بتوانند برای هر یک از فرزندان مبلغی را به ‌عنوان سقف خرید اعمال کنند. البته کاربران فعلا فقط در کشور آمریکا می ‌توانند از این قابلیت ‌ها استفاده کنند.

این نسخه‌ جدید از سیستم عامل iOS همچنین دارای قابلیت Apple Podcasts Subscriptions است. این قابلیت به شنوندگان پادکست ‌ها در ۱۷۰ کشور مختلف اجازه می ‌دهد تا اشتراک پرمیوم پادکست‌ های دلخواه خود را نیز تهیه کنند. اعمال این کار به کاربران اجازه می‌ دهد تا به پادکست ‌های دلخواه خود بدون مزاحمت تبلیغاتی گوش دهند، به محتوای اضافه آنها دسترسی داشته باشند و یک دسترسی سریع و اختصاصی به سری ‌های جدید نیز داشته باشند.

 

افزودن قابلیت های جدید به نسخه iOS 14.6

علاوه ‌بر  ویژگی‌ های ذکر شده، iOS 14.6 دارای تغییرات دیگری مربوط به ایرتگ و اپ Find My نیز هست. از بین این تغییرات می ‌توان به وارد کردن ایمیل آدرس به جای شماره تلفن در Lost Mode برای ایرتگ و دیگر لوازم جانبی موبایل برای استفاده از قابلیت Find My اشاره کرد. همچنین ایرتگ در زمان لمس با دستگاه‌ های پشتیبانی کننده از NFC تنها بخشی از شماره‌ صاحب خود را در گوشی موبایل نشان خواهد. این موضوع اهمیت امنیت اپل برای دیوایس های خود را تایید می کند.

همچنین کاربران می‌ توانند بعد از ری استارت کردن گوشی آیفون خود، قفل گوشی خود را با قابلیت Voice Control باز کنند. قابل ذکر است که این اولین‌ بار است که کاربران می‌ توانند از قابلیت Voice Control برای باز کردن قفل آیفون خود استفاده کنند. گفتنی است که اپل در کنار iOS 14.6 سیستم عامل ‌های دیگری را هم ماند iPadOS 14.6، MacOS 11.4، watchOS 7.5، tvOS 14.6 و HomePod 14.6 را منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها (۰)

*
*